Agencje SEO to agencje zajmujące się szeroko pojętym pozycjonowaniem i optymalizacją witryny. Przeważnie są wyspecjalizowane jedynie w takich usługach, choć coraz więcej agencji SEO, oferuje swoim klientom, również inne dodatkowe usługi związane np. z content marketingiem czy marketingiem internetowym. Wiele osób nie wie również do końca, jakie usługi są typowe dla agencji seo, a jakie dodatkowe usługi mogą oferować te agencje. W tym tekście przedstawiamy oba typy usług i podpowiadamy, kiedy warto skorzystać z agencji SEO, jeśli zależy nam na widoczności witryny i marki w sieci.
Usługi podstawowe
Agencje SEO przeważnie oferują podobny — kompleksowy zakres usług podstawowych. Jak wyjaśnia ekspert z agencji Miromind, są to usługi ściśle związane z pozycjonowaniem i optymalizacją, które pozwalają stworzyć stronę internetową i ją skutecznie pozycjonować. Pierwszą taką usługą będzie zatem audyt SEO i optymalizacja samej witryny. Agencje SEO mogą optymalizować naszą witrynę np. gdy już ją posiadamy, a chcemy rozpocząć proces pozycjonowania. Specjaliści sprawdzą wszystkie elementy i wprowadzą ew, zmiany. Audyt polegał będzie na sprawdzeniu witryny pod kątem ok. kilkuset klientów, które mają wpływ pozycjonowanie oraz następnie ich konfiguracji. Specjaliści mogą ustawiać odpowiednie tytuły stron, zmienić konstrukcje witryny na prostszą, dobrać frazy kluczowe na witrynę, sprawdzić jej kod html, przyspieszyć działanie czy zadbać o dane naszej firmy. Konfiguracja polegać będzie też na stworzeniu mobilnej wersji strony, dodawaniu contentu czy ustawienia metadanych.
Kolejną podstawową usługą — tym razem off page, czyli poza stroną internetową, która jest oferowana przez agencję SEO, jest link building. To linkowanie zewnętrzne, które polega na zamieszczaniu linków do naszej witryny np. na forach internetowych, wizytówkach czy blogach. Agencje SEO doskonale wiedzą gdzie publikować takie linki zwrotne, aby dały największą korzyść pozycjonowania oraz będą regularnie i naturalnie dodawały linki naszej witryny w internecie. Ważną usługą oferowaną przez agencję SEO jest również pozycjonowanie lokalne. Jest ono skierowane do osób, które posiadają lokalne marki czy firmy i chcą dla swoich stacjonarnych biznesów pozyskiwać klientów właśnie z internetu. Agencje seo stworzą i zoptymalizują zatem stronę pod kątem pozyskiwania lokalnych klientów, założą wizytówkę Google Moja Firma na Google Maps czy pomogą dobrać odpowiednie frazy dla naszej witryny, aby lokalni klienci odnajdywali witrynę w sieci.
Usługi dodatkowe
Agencje SEO bardzo często oprócz podstawowych usług związanych ściśle z pozycjonowaniem i optymalizacją witryny mogą oferować też usługi dodatkowe. Są to usługi z szeroko pojętego marketingu internetowego, z których bardzo często korzystają klienci agencji. Pierwszą i jedną z najpopularniejszych usług tego typu jest copywriting. Agencje SEO coraz częściej zatrudniają copywriterów i oferują swoim klientom tworzenie tekstów na witryny. To bardzo przydatna usługa, która pozwala skorzystać z zaufanego copywritera przy okazji pozycjonować witryny. Kolejną usługą dodatkową jest uruchamianie i prowadzenie kampanii np. w Google Ads. To również niezwykle przydatna usługa dodatkowa, z której możemy skorzystać. Agencje SEO przeważnie posiadają specjalistów, którzy znają się na tworzeniu kampanii, targetowaniu czy prowadzeniu promocji w taki sposób. Oprócz reklamy w Google często agencje oferują też reklamę w systemie reklamowym Facebook Ads. Pozostając przy social mediach, agencje seo mogą oferować stworzenie profili marki w social mediach i ich prowadzenie np. poprzez publikowanie wpisów czy odpowiadanie na komentarze. Jeśli chcemy skorzystać z kompleksowej usługi firmy w internecie, oprócz założenia i pozycjonowania strony możemy wykupić również i taką usługę.
Agencje SEO coraz częściej odbiegają od standardowego wachlarza usług i chcą oferować coraz więcej swoim klientom. Dzięki temu możemy w ich cenniku spotkać nawet niecodzienne lub bardzo rzadkie usługi marketingu internetowego. Może być to np. marketing szeptany lub viral marketing. Agencje SEO pomagają też wykonywać content marketing czy marketing czasu rzeczywistego. Oprócz wielu form marketingu internetowego, agencje oferują też usługi graficzne czy nawet personal branding.
Niektóre agencje SEO oferują też projektowanie witryn internetowych. Agencje najczęściej oferują wykonanie stron zarówno prostych np. które mają służyć jako wizytówki/landing page, jak i tych bardziej skomplikowanych np. sklepów internetowych czy serwisów. Najczęściej w agencji SEO będziemy mogli zamówić praktycznie każdy rodzaj strony i stworzenie jej zgodnie z naszymi wymaganiami.
Kiedy warto skorzystać z agencji SEO?
Z agencji SEO warto skorzystać szczególnie w kilku przypadkach. Pierwszym z nich będzie sytuacja, w której głównie zależy nam na sprawnym i skutecznym pozycjonowaniu. Agencje seo specjalizują się w tego typu usłudze i bardzo często mają większe kompetencje niż np. agencje interaktywne czy specjaliści prywatni. Z agencji seo korzystać warto również, wtedy gdy oprócz pozycjonowania chcemy uruchomić kampanię reklamową na Facebooku czy skorzystać z usług copywriterskich. W tym zestawieniu najważniejsze jest pozycjonowanie witryny, więc warto wybierać specjalistyczne agencje SEO, które świadczą dodatkowe usługi, z których chcemy skorzystać. Dzięki temu podstawowe zadanie będzie wykonane rzetelnie, a i my nie będziemy musli poszukiwać osobnych wykonawców dodatkowych usług. Agencje SEO będą też dobrym wyborem, jeśli chcemy korzystać jedynie z jednej usługi niezależnie. Wybór agencji zapewni nam profesjonalizm i możliwość dokupienia kolejnych usług w razie potrzeby.
Z usług agencji SEO skorzystać warto, jeśli naszym głównym celem jest zwiększenie widoczności w sieci, a ew. dobierać odpowiednie agencji, jeśli zależy nam na kolejnych usługach. Jest to zdecydowanie dobry ruch, gdyż w jednej agencji będziemy mogli zamówić kompleksowe usługi. Wybierając np. agencje interaktywne — bardziej ogólne poziom usług związanych z marketingiem może być na nieco wyższym poziomie, ale usługi najważniejsze — pozycjonowania na niższym. Przed wyborem agencji warto sprawdzić wiele tego typu firm na rynku oraz zdecydować świadomie. Z pewnością wśród dużej liczby marek powinniśmy znaleźć taką, która będzie spełniała nasze oczekiwania.