Choć sprzedaż telefoniczna wzbudza wiele kontrowersji, to wciąż jest jednym ze skuteczniejszych sposobów pozyskiwania leadów. Dobrze przeprowadzona rozmowa może nie tylko wpłynąć na zainteresowanie produktem lub usługą, ale również kształtować pozytywny wizerunek marki. Co zrobić, aby kampanie telemarketingowe były efektywne?

Określ swój cel

Najważniejszym elementem jest zdefiniowanie celu biznesowego. Może to być sprzedaż produktów, obsługa klienta, zebranie danych niezbędnych do dalszego kontaktu. Informacje te posłużą do opracowania rzetelnego skryptu rozmów dla konsultantów. Prawidłowo opracowana strategia to klucz do sukcesu. Większość klientów podejmuje decyzje zakupowe w ciągu pierwszych dwóch minut rozmowy. Stąd też bezpośredni kontakt to wciąż najlepszy sposób sprzedaży. Obecnie firmy zajmujące się call center kładą duży nacisk na analizę kontaktów: przesłuchują nagrania rozmów, wprowadzają zmiany w skryptach, poprawiają osiągane wyniki.

Znajdź dobrego wykonawcę

Aby działania były dobrze realizowane, konieczne jest znalezienie rzetelnej firmy. Oprócz portfolio, referencji, warto zwrócić uwagę na zaproponowaną ofertę. Cena powinna być zgodne z standardami rynkowymi. Zbyt niska kwota to duże prawdopodobieństwo nieprofesjonalnej realizacji zlecenia. Jeśli wykonawca zaproponuje wygórowaną stawkę, można próbować negocjować. Cena usługi jest zależna od wielu czynników. Do najważniejszych należą: cel biznesowy, rodzaj produktu i jego poziom skomplikowania, grupa docelowa, typ klienta (B2B lub B2C). Aby szybko zweryfikować koszt netto, można posłużyć się ogólnodostępnym kalkulatorami, np. tego typu: https://kalkulatordlafirm.pl/call-center. To bardzo praktyczne narzędzie, które po określeniu kluczowych parametrów szybko wyliczy realne stawki. Program określa ceny w oparciu o oferty zebrane od 30 firm call center działających w Polsce

Bądź na bieżąco!

Wybór wykonawcy to połowa sukcesu. Ważne jest również, aby na bieżąco monitorować efekty prowadzonych kampanii. Przy rozpoczęciu współpracy należy precyzyjnie określić założenia kampanii, ustalić konkretne wskaźniki. Rzetelny wykonawca powinien co miesiąc dostarczać raporty z prowadzonych działań, z którymi należy się dokładnie zapoznać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here