Franczyza

Często, kiedy przeglądamy ogłoszenia sieci franczyzowych, które poszukują partnerów, możemy odnieść wrażenie, że franczyza to idealny układ. Na start mamy logo rozpoznawalnej marki, jesteśmy intensywnie szkoleni, franczyzodawca dzieli się swoim know how i praktycznie tworzy za nas biznesplan. Jednak nie należy zapominać, że aby przystąpić do takiej współpracy, potrzebujemy niemałej sumy pieniędzy. Na co przede wszystkim będziemy musieli je przeznaczyć? Poniżej kilka informacji na temat najważniejszych rzeczy, które najprawdopodobniej będziemy zobowiązani sfinansować.

Franczyza – koszty związane z lokalem

Lokal to prawdopodobnie największy wydatek, jaki będzie musiał pokryć przedsiębiorca. Należy go nie tylko kupić lub wynająć, ale często także dostosować do wymagań sieci franczyzowej. Wystrój musi być spójny z innymi placówkami opatrzonymi tym samym logo. Metraż także nie jest bez znaczenia. W niektórych przypadkach możemy jednak zamiast lokalu, zdecydować się na wyspę handlową. Dotyczy to na przykład franczyz w branży beauty https://allebiznes.pl/category/franczyza/kosmetyki-bizuteria-upominki/. Jeśli interesuje nas taka działalność, powinniśmy zwrócić uwagę na marki z produktami do stylizacji paznokci.

Franczyza – opłata franczyzowa

Wiedza i doświadczenie, którym dzieli się z nami franczyzodawca, a także logo rozpoznawalnej marki, które nam udostępnia, niestety nie są za darmo. Będziemy musieli uiścić różne opłaty z tym związane. W różnych sieciach franczyzowych, opłaty te będą wyglądać inaczej. Może być wymagana od nas jednorazowa opłata licencyjna lub cykliczna opłata franczyzowa, stanowiąca procent od naszych zysków. Warto porównać, jak wygląda to w branży usługowej https://allebiznes.pl/category/franczyza/uslugi-dla-konsumentow/.

Franczyza – opłata marketingowa

Czasem franczyzobiorca promuje nas za darmo lub po prostu jest na tyle rozpoznawalny, że nie potrzebujemy zbyt wiele wsparcia marketingowego. Jednak niekiedy musimy ponieść dodatkowe koszty związane z działaniami promocyjnymi firmy. Jest to tzw. opłata marketingowa. W zamian możemy otrzymać np. materiały takie jak ulotki czy stroje dla pracowników.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here